ONT, ONT, ONT!

Min syster har alldeles rätt med sin kommentar om min onda arm: "ros, din smärta i armen kan bero på att du tränat fel.. altså gjort någon grej fel. jag vet hur de känns, har själv vart med om samma sak. smärtan va helt olidlig.. hade så ont, och de enda som hjälpte va en salva som ville pakarinen hade fått för sina helt trasiga knän i lumpen.. :)"

Har en fråga enbart riktad till min kära stora syster, var det sånhär salva du hade? jag fick den när jag typ krossade knät under opistoåret....


Jag har överansträngt min arm på fel sätt... Och jag fick en sån förklaring att smärtan kommer från att muskelfästet har inflammerats eller brustit. Muskeln heter "Flexor Carpi Radialis/ Handledsböjare". Dehär gör så ont att jag bara kan ha armen i typ 85grader, kan inte sträcka ut den eller "dra in" den, jag har samma sak vänster armen oxå men det gör KNAPPAST lika ont, samma sak har jag i muskeln "Teres Major", (axelsträckare som stabiliserar skulderbladet/ drar in & roterar armen) Men jag kan då leva nästan som normalt med dom andra smärtorna;P Det värsta är ju höger arm (så kan inte ens skriva i skolan) och vänster skulderblad/armhålesaken... Allt uppstod av att jag gymmade, gjorde övningar ovanför huvudnivå! blääääää...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0