svenskalektionen

Vi började äntligen med något nytt på svenskan, efter att ha arbetat med äkliga literaturhistorian i en hel termin har vi äntligen börjat med något nytt -språket. Vi kollade på [västa språket] efter att tv:en slutat krångla vilket den gjorde de 10 första minuterna av lektionen och så pratade vi om "fräckt" & "fränt" och om hur bilmekaniker och läkar pratar och om olika dialekter.. I filmen tog dom bland annat upp särskrivning, å kolla in denhär- ett trumpet solo eller ett trumpetsolo :) Och så lärde jag mig att yes box kommer från yes boss av sjömännen från ameikas kust... hahahaha!
Just nu sitter jag i green room (storskolans datasal) å har 2 timmars break, det är en klass som har lektion här å de e typ omöjligt att skriva för dom har en helt konstig lärare, i would freak out så fort om ja hade har, läraren är en levande stressbomb! Alla måste hänga med exakt hela tiden, han ska ha ögonkontakt med alla hela tiden, om någon säger ett ord så slutar han prata å sen börjar han om....... SJUKT! Jag e endå ganska glad över dom lärare jag har, dom är dom bästa lärare man kan ha fast man ibland blir irriterad över små saker, fast det är väldigt sällan! Efter min håltimme så har jag idrott å då ska jag gymma å sen har jag bara engelaska, sen ska jag hem och vara glad över att jag inte behöver dela ut gagnefbladet denhär veckan(:
Nu ska jag kila för att äta lunch -fisk-, ha det gött♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0