Nu när jag ändå har börjat skriva om skolan kan jag väll fortsätta...

Tänk dig att du sitter 12 timmar i sträck och gör en sånt här 14 sidors arbete, och att din lärare sen säger att hon läster den under sommarlovet men istället slutar på skolan och du inte får något betyg på ditt arbete.
Jag träffade min lärare som gjorde detta, och frågade henne om arbetet, hon sa att hon läst den efter att hon slutat och att jag skulle ha fått högsta betyg, och att det var det bästa och intressantaste arbete hon någonsin läst. Ja vad ska man säga, "tack".
Jag har pratat med den lärare jag nu har och han gick med på att läsa igenom arbetet men att vi inte ska göra något sånt här i kursen så han kan inte sätta ett betyg på det, utan han läser det bara för att få se på vilken nivå jag ligger på i stavning och skrift....
Hur irriterad kan det inte vara, man känner verkligen ibland att skolan kan gå och ta sig. Mitt arbete handlar om min tro, Laestadianismen. Vad det grundar sig på/vad vi tror, historian runt tron, hur det är att leva som Laestadianism idag och vad vi får vara med om för allt!
Och än en gång, nu när jag ändå är inne på ämnet -skolan- så kan jag berätta att jag tycker elever ska ha rätt till att få överklaga sina betyg. Det finns så många lärare som inte kollar på kunskapen utan personligheten (även dom är ju trots allt bara människor) men det är fel. Det hände faktiskt min klass förra året att en lärare bara kollade på personerna, och inte kunskapen, läraren sa att jag låg på VG nivå i ämnet, och jag var då (förra terminen) helt klart sämst i det ämnet, många av mina klasskompisar sa att dom låg på ett svagt G... Detta berodde på att den här läraren kände nära bekanta till mig som hon tyckte mycket om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0