Eftermiddag med radio..

Ja efter lekarna jag nämde i förra blogginlägget så slutade jag, men måste lägga till att vi hade riktigt kul, om jag hade faft kamera med mig skulle ni fått bilder men nu kan jag tuvärr inte bjuda på sånna.. Men planerna med att åka till granberget idag, och åka slalom, blev det inget av för min del, sitället har jag delat ut gagnefbladet, och oj vilket jobbigt väder, eller väg underlag.. I övrigt va de annars ganska trevligt, lummen luft, intresanta radio samtal:D Ja tex om bytte/böt på p1 språket, och så berättade en kvinna om de hon varit med om, tsunamin... Och de var hämst att ens bara lyssna på när en mamma berättade om när hon miste 2 barn, man och bästa vänn.. Samanlagt dog 225000 människor, "Cirka 20.000 svenskar befann sig i det drabbade området i Thailand. 543 svenskar är döda eller saknade. Av dem är 120 barn under 16 år. 1.500 svenskar skadades. I dag är mer än 90 procent av de saknade svenskarna identifierade." så skrev aftonbladet i en artiket som publiserades 2005.08.22.. De va så gripand emellan åt och när jag cyklade där och tänkte mig in i hennes sitvation så fällde jag faktiskt några tårar! Pogramet heter: "Då livet stannade".. Även de på P1, jag rekomenderar att lysna faktiskt det sänds även i morgon kl. 23.30 och på och lördag 18:15.. Eller så här och nu:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=latestbroadcast&Id=3381&BroadcastDate=&IsBlock=
Men nu gott folk ska jag än en gång gå och äta, tror jag har något problem på riktigt, eller jag har det, jag är hungrig HELA tiden!!:/ Fast jag PRECIS har ätit.. Hörs imån och god natt kära människor<3
Ps. Lovade att sätta in bild på nästa veckas schema men det får bli senare för det blev något strul och den går inte att ladda ner schemat nu men de kommer med tiden;)

Kommentarer
Postat av: melinda

jaadu, ja har en del att göra, måste ha de så att jag inte är allt för ensam under veckorna då miika är borta.. igår efter min natt på jobbet sov jag till 18 va vaken 1 å en halv timme å sov 2 timmar innan de va daks att åka å jobba igen.. :) de är juh också nåt att göra, att sova.. ;) måste samla lite krafter fö idg eftermiddag (tor) ska jag spela badminton och innebandy :) de där med tiden hur fort/sakta den nu går.. de beror på hur man liksom tänker, men med en sån saknad som man lever med veckorna så känns 3 månader som en enormt lång tid.. :) jaa, hockey är riktigt kul.. :) jobbit bara att tjejer inte får tacklas.. :P hahah :D jag vet inte vad om har hänt med den, om jag slagit mitt huvud eller om de är de här landet som gjort min hjärna konstig ;) föresten, när va de du åker till usa? åker du innan den 12 juni?? de kan hända att jag (i bästa fall miika också) kommer dig till hennas och kims bröllop.. :D jag hoppas att vi ska komma iväg, men när jag just bytt jobb kan de va svårt.. :/

2010-03-25 @ 01:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0