sitter här i väntan..

..på att skolan ska börja, fick lov att komma hit en timme tidigare för att inte det går nån senare buss dom 4 första kilometrrna hemifrån mot skolan. Tänkte mig att jag kunde gå och sola nu men drar mig så för att gå ut i de kalla vädret, så får nog stå över. jag saknar juho otroligt mycket, nog för att jag såg han inatt, i drömmen;)

pratade med han igår och han berättade om hur det hade varit nu när han börjat lumpen:) han hade gått ut i korridoren för att ringa mig men så kom en högre ledare och "sa" "puhelin pois!/bort med telefonen!" så han tog bort den och skulle gå in i deras rum/lägenhet var det finns 2 dörrar. Ledaren som földe efter honom då sa igen "et mene siitä ovesta!/du får inte gå in genom dendär dörren!" så det var bara att backa tillbaka och gå in genom den andra dörren, den han var påväg att gå in genom var ansädd för ledarna..så dom "normala soldaterna" får inte gå in genom den!:D kunde inte annat än att skratta! där lär man sig vett och ettiket;) men slutligen lyckades han ringa mig, när han stod gömd på toan!;D 
sen senare opå kvällen ringde han ingen och sa får bara prata i en minut men vill bara säge godnatt.. alltid är inte livet lätt där;)

     

(foton tagna från google;D)

Och så måste jag bara få önska min kära syster lycka till under den tiden hon är "värnplikts-änka":D
(miika & juho går lumpen tillsamans i rovaniemi)


Kommentarer
Postat av: melinda

joo, tack ros!! de kan behövas..de är tomt hemma här ensam..!! voimia sinullekin syster!! <3

2010-01-12 @ 21:37:21
URL: http://adnilem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0