jullovet slut!

ja man hölll på att frysa i tanken på att de alltid kommer att vara jullov, men den varade i en månad å får vara glad över att den var så pass lång endå:D fick/tog lov samma dag som min älskade åkte tillbaka hem till finska lappland:D men emma var då hemma! snacka men får ha de bra eller vad?:D vi va åp julhandla å bara hängde med emma:D
i julklapp fick jag en massa saker, fleace morgonrok, parfym x2, acvarellfäger, kläder, skiss/vatten-pennor, mm.... tack<3
den 26 som ni kanske lagt märke till åkte jag till finland va hemma hos juho i en vecka sen fortsatt jag neråt och hälsade på mari/virkkis i ylivieska natten mellan söndag-måndag, dagen efter hängde jag på emma och saana till opisto och sov natten mellan emma å lilli<3 (skulle ha varit å hälsat på päivi niskanen, dom jag sköte barn hos i sommras men hon var på bb, fick en son på söndag kvällen) på tisdagen fick jag feber och SJUKT ont i magen, antagligen mensverk:/ var nära att avboka minbåtresa, som skulle gå/gick på onsdag morgon, satt hela tis-ons natt i tåget!

mer om tågresan!!
jag kom in i tåget i ylivieska 01.09 jag satte mig där på den enda lediga platsen, konduktoren kom, hon säger där att resan skulle kosta mig 90euro=900kr!!! jag hade tidiger kolla upp priserna och då stod det att de kostade sådär 60e, jag sa att de kan inte vara möijligt! men hon gav sig inte och jag hade inte 90e i kontanter! jag hade byte i tampere men skulle inte hinna ta ut pengar för bytet varade 7 minuter och jag skulle byra perong och allt! så hon sålde bara en biljett till tamere! ja jag ringde mamma.. gick till resturang vagnen, var helt slut! hade ju feber å ont i magen!! där stötte jag på konduktören igen lät mamma prata med henne medans jag förklarade sitvationen för 3 fulla damer i ca 40-50 års åldern!:D dom sa att dom betalar min resa! så underbara tanter!:D<3 mamma och konduktören (en såndär surtant som aldrig skulle kunna göra något för någon annan) slutade samtalet, dameran började kakkla, hur mkt skulle dom betala, va var problemet.... kontuktören blev jag, skrek åt tanterna att dra där ifrån och att de löser sig minsan bra utan dom!:D ja där stod jag igen med henne, hon avbokade den biljet jag hade och jag gav henne de 5e som hon ville ha och plötsligt hade jag en biljett till turun satamaa!!!!:D pusta uut och gå å lägga sig! konduktören väkte mig i tampere å sa att jag nu hade bråttom för att hinna byta, av ren utmattning så vaknade jag inte av alla min väkatklockor! men av alla på jorden väkte HON (konduktören) mig!!:D

men är nu hemma (till å med skoloan) hel och hållen, bara lite stelfrusen!:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0