dalatrafik passar mina "tros" behov..

foto: okänd

 

Ja idag har jag som  alla andra dagar åkte buss hem och till skolan.. Steg på bussen, som snart blev överfull i Leksand men redan i Insjön började de tömmas på folk, när vi var i ganef ringde älsta systern min, "jag har köpt trosor men dom är försmå för mig, vill du ha dom?" "Ja visst gärna!" sen berättade jag att jag snart är i djurås och insåg då samtidigt att bussen är sen, vid gagnefhallen var klockan redan 8 över 2, alltså, jag hinner inte med den buss jag lovat att hoppa av vid och hämta trosorna och sen in i bussen igen, "ÅÅÅÅHH", jag gick fram till busschaffören och sa, "kan du inte ropa efter linje 81 mot djura, jag MÅÅÅSTE hinna med den". Det gjorde han, dom sa att dom väntar i 3 minuter om vi då inte kommit så åker dom utan mig och jag får ta en buss som går en timme senare..

I rondellen i djurås ser jag bussen komma emot, den jag skulle tagit!!! "NEJ, JAG FIIICK INNNTE MISSA DEN", janina står ju å väntar på mig vid Djuråsskolan, borde jag och min busschafför börjar vifta med händerna! (så att den andra bussen skulle åka runt rondellen 1 varv å komma tillbaka, upp till järnvägsstationen) Och den GJORDE DE! "aalt löser sig med (tecken)språk" så busschafför nr. 2 till mig när jag seg på, men dom som satt i bussen, frågade mig "körde vi tillbaka bara för att hämta dig"?

Så idag igen har jag får ännu 3 par nya trosor:D Tack janina, och dalatrafik (för att ni för en gångs skull anpassede er efter mig!):D


Kommentarer
Postat av: Janina

haha..oj, oj, oj...Allt detta för dina trosor och vet du vad jag små sprang till skolan för att jag trodde jag skulle bli sen och sen fick jag stå och vänta en stund..Allt detta för dina trosor..;)

2010-02-12 @ 19:07:47
Postat av: ros

hahah.. de va endå lite kul tycker ja!:P men ysh vad jag stressade!!:D:D:D men tack endå!

2010-02-13 @ 13:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0