Räkna ihop dina poäng och se vilken träningspersonlighet du är!


1) Vad är målet med din träning?

1. Vill ha roligt 1

2. Vill gå ner i vikt 3

3. Vill må bra 2

4. Vill bygga muskler 4

5. Vill bli en Champ 6

 

2) Vad är främsta hindret för din träning?

1. Jag är för tung 2

2. Jag har svårt att motivera mig 5

3. Jag har svårt att ta mig tid 1

4. Jag vet inte hur jag ska göra 3

5. Jag har ingen att träna med 4

 

3) Hur ofta tränar du?

1. Aldrig, är född i form 1

2. Tränar 2-3 gånger i månaden, hoppas på Beach 2011 2

3. Tränar 2-3 gånger i veckan, tyvärr inte alla veckor 3

4. "Tränar" 5 gånger i veckan, pratar mig varm på gymmet... 4

5. Champ, bor i träningskläderna 6

 

4) Hur bra är din kondition?

1. Jag kan gå till kylskåpet utan att bli andfådd 1

2. Jag går till och från bussen 3

3. Jag joggar i min egen takt 4

4. Jag ”fixar nog milen” 5

5. Jag tränar för marathon 6

 

5) Hur många armhävningar klarar du av i ett sträck?

1. Inga, har nog aldrig prövat 1

2. Klarar av några armhävningar på knä 2

3. 15 eller fler 4

4. 50 eller fler 6

5. 100 eller fler 12

 

6) Är du nöjd med hur din kropp ser ut?

1. Undviker speglar och vågar 1

2. Gillar byxor med stretch 2

3. Ibland, det går lite upp och ner 3

4. Oftast, jagar magrutorna 5

5. Självklart, är ju en Champ! 8

 

7) Hur mycket rör du på dig i din vardag?

1. Önskar att soffan hade hjul 1

2. Soffan-bilen-kontoret-soffan 2

3. Går till och från jobbet 3

4. Utför tungt arbete 5

5. Rör på mig så ofta jag kan 6

 

8) När vill du nystarta din träning?

1. Behöver ingen nystart tränar redan 10

2. Spelar ingen roll 4

3. Helst en måndag 3

4. 6 veckor innan badsäsongen 2

5. Tar ett nytt nyårslöfte 1

 

9) Vad gör när du hoppar över ett träningspass?

1. Tar passet nästa dag 10

2. Kör ett extra pass senare i veckan 5

3. Siktar på nästa inbokade pass 4

4. Skäms och väntar på ny inspiration 3

5. Formen helt förstörd och börjar om vid nyår 1



0-15 poäng: Soffpotatis/Förnekaren

Du tränar inte alls och befinner dig i en förnekelse fas. Du har inget intresse av att träna och förstår inte vikten av ett hälsosamt liv.

Förmodligen har du inte haft så mycket positiva upplevelser av din träning och bär på några kilos övervikt.

16-30 poäng: Måndagstypen

Du är Tv-shop-typen som beställer hem mycket saker men använder dem aldrig. Du har insett att en förändring av din livsstil är nödvändig men skjuter ständigt upp den. Ibland bestämmer du dig och kommer iväg och tränar ett pass då och då.

Du har svårt att se helheten och bibehålla de positiva fördelarna med att träna.

31-45 poäng: Allt eller inget människan

Du vill leva aktivt men lyckas inte riktigt. Du har tagit ett beslut om förändring och vet vart du vill men har inte hittat rätt väg dit. Du har lätt för att träna i perioder men också lätt för att glömma bort varför du tränar.

Du saknar konkreta mål med din träning vilket gör att din motivation tryter.

46-55 poäng: Vardagstränaren

Du vet vikten av en aktiv livsstil och poängen med att sätta upp egna mål. Du försöker att träna regelbundet men det händer att du tappar fokus. När träningen tar emot ser du det ofta som ett misslyckande och ger upp.

När du inte är på topp och ser resultat så maskar du dig hellre igenom passen än att kämpa på.

56-70 poäng: Champ

Du är topptränad! Du är bra på att planera in din träning och du ser till att få den gjord. Du har stor kunskap om träning och vet vikten av variation, tränar helst varje dag och saknar träningen när du vilar. Du kan din kropp och vet varför du tränar.

Du behöver ibland se upp så att du inte övertränar.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0