Hemma igen!

Ja de första man gör när man kommer hem från fjällen, när man varit borta i 4 dagar är att sätta sig vid datorn å kolla upp allt som hänt, sen ta reda på, händer det något ikväll?:D Och så klart skriva ett blogg inlägg:D  Men nu ska jag beräätta lite kortfattat om jag vi -mamma, pappa,jag och adele- har gjort:
Dag 1
. Onsdag, ditekt efter skolan åkte vi upp, på väg dit mötte vi en älg som adele (lillasyster) döpte till Elvis:) Och jag fick skratta åt dom alla senare på kvällen när vi var ute och gick, de kom en bil, jag gick på ena sida av vägen och mamma&pappa kom oxå över på den sidan men lillasyster sprang över på andra sidan.. Och oj vilket liv de blev, dom kacklade som yra höns, adele sprang hit och dit med tårarna i ögonen, mamma skrek: AKTAAAA ADELEEE!!!:D

Dag 2.
På "morgonen", efter att ha sovit ut, så tog vi en tur på lägskidorna.. efter middagen så gick jag och mamma och gymade:D Och därifrån raka vägen till simhallen för att bada med pappa och adele:D
Dag 3. Fin dag med massa solsken, men kala vindar.. Jag åkte snowboard och adele slalom, eller rättade sakt vi lärde oss de:D Någongång för länge sen åkte jag bärda men slutade me de och började åka snowblades.. Men men de gick bra:D Å så på kvällen kom elina och veli-matti + deras 2 yngsta och hälsade på för dom skulle endå upp till fjätervålen till sin stuga:D
Dag 4. Ja vi åkte snowboard och slalom igen och blev proffs på de, borda två, men jag ska inte skryta mer;D Allafall inte med mitt normalt "braiga" lokalsinne! Sista åket, och ja gissa... vi åkte vilse!:DD lång ut i vishan, på nå längskidspår, men efter att pratat med en liftgubbe i telefon så tog de inte mer än 5 minuter så satt vi på SKOTERN (som dom kom och hämtade oss med!!!!!) :D:D:D borde jag och adele bara skrattasde hela tiden:D Senare på kvällen så åkte vi och badade igen:D Jag körde ett eget litet vattengympa pass;) Men dagen var underbar!!! Sol och värme... + brunfärg och fräknar..

Dag 5. = idag.. Vaknade, städade lite i stugan, satt mig framför ratten och övningskörde dom 250km hem.. Och nu ska jag bjuda ännu mer på mig själv, i mora vid ett par trafikljus och uppförsbake så fick jag "kärringstop", inte bara en gång utan ca 15 gånger!!!!!!!  Aja sånt händer för alla:D Men nu ska jag ta och åka någonstans med mina kära vänner..:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0