Facebook&Spel

ämnet idag får bli facebook, för 2-3 månader sen så hade jag nästan alltid ca 50-120 vänner på plats vid chatten 24/7, idag när man loggar in så finns de ca 15-30 personer, var har alla tagit vägen? okey de e sant att de e bra att de inte är sååå aktivt nå mer, ett tag var jsg oxå helt beroende av facebook, de gick inte en timme utan att jag inte hade varit inne på facebook.. jag åkte aldrig till ng eller något annat ställe för att umgås med folk, jag var besatt av facebook värden! Nu är de så att jag inte ens är innne varje dag, och de är jag glad för! okey, jag fick upp kontakten med väldigt många vänner jag inte haft med att göra på många år:D men, kom att tänka på dehär för de råka vara så att ja har börja tänkt på vad ett spel beroende betyder..
Måste de finnas pengar i spelet för att de ska behöva vara ett beroende, en vän till mig råkar nämtigen spela ett spel som * är helt fast i, enlig mig i alla fall! * spelar dag och natt! under natten vaknar * flera gånger för att upppdatera och se så allt går rätt till i spelet, * humör beror också på hur det går i spelet. det är ett internet spel å kan inte säga annat en att jag tycker de är sjukt! Hur ska man få en sånhär person att förstå att den har som jag säger ett spelberoende?

4 av mina klasskompisar sitter här i datasalen med mig, dom alla är inne på facebook och spelar! även en av dessa sa att då när hon börjar se sitt egna liv i spelet tycker hon att hon måste sluta men kan inte! Vad gör dagens ungdommar mer än att sitta vid datorn? de känns som om de inte finns nå annat liv än mobiler, datorer och allt de elektroniska! har sån lust att åka långt ut i skogen och bo där med mina vänner utan elektisitet å se hur länge vi skulle klara oss! Såå om nån känner för att pigga upp mig, häng med till vår stuga ute i skogen där det är dålig teckning och utan datorer!:D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0